Tiistai LIVE: Grande Mahogany

2.7. Grande Mahogany

Grande Mahogany heijastaa musiikillisten pioneereiden henkeä, rikkoen rajoja ja loihtien äänen, joka on kyllästetty funkin, vaihtoehtorockin, RnB’n ja psykedeelian -tyylisten ilmentymien raikkaudella.

Syntyisin Suomesta, hän imeytyi maailmanlaajuisista rytmeistä jo varhain, ja muutto Manchesteriin 11-vuotiaana syvensi entisestään hänen musiikillista kudelmaansa.

Wah-wah-pedaalit ovat aina matkassa, kun Grande Mahogany luo pyörteilevää sekoitusta sielukkaista rytmeistä, svengaavista melodialinjoista ja sähköistävistä riffeistä. Nykyään kotipesänään Helsinki, hän ja hänen live-yhtyeensä nostattavat äänimyrskyn joka kaikuu funk-pioneereiden vapaan hengen mukana.

Grande Mahoganyn ainutlaatuinen yhdistelmä Funkia, Rockia, Afro-psykedeliaa ja RnB:tä on ehtinyt herättää jo kansanvälistäkin kiinnostusta. Albumin singlet “Angle of The Dangle”, “Thundercurls” ja “SUPER ROCKER” ovat noteerattu mm. tämän hetken seuratuimpiin musiikkikriitikkoihin kuuluvan, Needledropin Anthony Fantanon, arvostettuihin musikkimedioihin lukeutuvien COLORS ja Sleeping on Gems, sekä KCRW ja BBC Radio One radiokanavien toimesta.

—————————

1. heinäkuuta