Hengähdyspuisto

Hengähdyspuisto – rukousta, meditaatiota, läsnäolon iloa

Kirkko Turussa ja Kaarinassa järjestää Kirkkopuiston terassilla elokuussa viikon mittaisen Hengähdyspuiston.

Hengähdyspuistossa rukoillaan, joogataan ja mietiskellään keskellä lehtevää ravintolapuistoa Aurajoen rannassa. Ohjelma alkaa päivittäin klo 16 ja kestää noin kolme varttia. Oman joogamaton voi tuoda. Käytettävissä on myös lainamattoja, tuoleja ja ruohikko. Sateen sattuessa paikkana on Tarkk’ampujan kappeli Tuomiokirkossa. Ohjelma on maksutonta.

VIIKON OHJELMA

Ma 5.8. Hiljaisuuden joogaa
Hiljaisuuden jooga on lempeää hathajoogaa, jossa liike ja lepo yhdistyvät kristilliseen rukoukseen.

Ti 6.8. Aistimietiskelyä ja rukousta
Aistit tuovat hetkeen ja läsnäoloon, ollaan sitten kivisessä kappelissa tai kesäisessä ravintolapuistossa. Nykyhetki ja läsnäolo taas tuovat Jumalan lähelle. Ohjaaja Anni Pesonen.

Ke 7.8. Hiljaisuuden joogaa

To 8.8. Sydänrukousta
Sydänrukous on sanatonta rukousta, jossa annetaan ajatusten mennä sitä mukaa kuin niitä tulee. Opetellaan irti päästämistä ja viivytään Jumalan läsnäolossa.
Ohjaaja Anni Pesonen.

Pe 9.8. Hiljaisuuden joogaa

La 10.8. Kehollista rukousta ja rummutusta
Tässä hetkessä annetaan liikkeen ja rummutuksen kuljettaa läsnäoloon ja rukoukseen.
Ohjaaja Sanna Vaara.

Su 11.8. Puistoehtoollinen
Yksinkertainen ehtoollismessu kruunaa Hengähdyspuiston viikon. Messun pitävät Minttu Väisänen, Anni Pesonen ja Anu Åberg.

1. elokuuta

Puistodisko: DJ NIKOTOI