Takaisin kaikkiin tapahtumiin

Joonatan Henriksson – klarinetti & piano
Otso Huhtala – basso
Veikka Kajamies – rummut

Turku Jazz Festivalin nuorena lahjakkuutena palkittu rumpali Veikka Kajamies saa Kirkkopuiston terassilla trionsa vieraaksi vibrafonivirtuoosi Severi Pyysalon

Nousevista jazztähdistä koostuva Veikka Kajamies Trio muodostettiin vuonna 2019  Sibelius-Akatemian jazzosaston nuorisokoulutuksessa. Kajamiehen kolmikkoa täydentävät basisti Otso Huhtala ja klarinetisti-pianisti Joonatan Henriksson, ja nuorten energinen yhteissoitto on hitsautunut trion lisäksi muun muassa Henrikssonin kvintetissä sekä Antti Sarpilan ja Heta Halosen taustalla. Trion musiikki kanavoi modernein, innovatiivisin maustein höystettyä 50–60-luvun hard bopia, ja Kirkkopuiston lavalla kuullaan sekä jäsenten omia sävellyksiä että tuttuja jazzstandardeja.

IN ENGLISH

Veikka Kajamies Trio & Severi Pyysalo 15.5. klo 18

Severi Pyysalo – vibraphone
Joonatan Henriksson – clarinet & piano
Otso Huhtala – bass
Veikka Kajamies – drums

Turku Jazz Festival's Young Talent -awarded drummer Veikka Kajamies will be joined by vibraphone virtuoso Severi Pyysalo on the Cathedral Park Terrace!

Veikka Kajamies Trio, a group of rising jazz stars, was formed in 2019 at the Sibelius Academy's jazz department's youth training. Kajamies' trio is complemented by bassist Otso Huhtala and clarinetist-pianist Joonatan Henriksson, and the youngsters' energetic playing together has welded in Henriksson's quintet and on the background of Antti Sarpila and Heta Halonen, among others. The trio's music channels 50s-60s hard bop seasoned with modern, innovative spices, and the Cathedral Park stage will feature the members' own compositions as well as familiar jazz standards.

14. toukokuuta

Tiistai LIVE: Samae Koskinen